1994 – אבנר חזקיהו, שחקן תיאטרון וקולנוע ישראלי, אחד משחקניו הבולטים של תיאטרון הקאמרי. (נולד ב-1926)

אבנר חזקיהו

אבנר חזקיהו (22 בנובמבר 192628 באפריל 1994) היה שחקן תיאטרון וקולנוע וזמר ישראלי, אחד משחקניו הבולטים של תיאטרון הקאמרי. היה ידוע גם בכינוי "חזקי הגדול".

חזקיהו נולד למרים ולשלמה שהיה רב הקהילה היהודית [דרוש מקור], בקאזאנלק שבבולגריה. למד בסופיה באקדמיה לדרמה, ועלה לישראל בשנת 1949.

בארץ שירת בלהקה צבאית וסיים את הסטודיו הדרמטי של תיאטרון הבימה בהדרכתו של צבי פרידלנד. בשנת 1953 התקבל להבימה וצורף לקולקטיב ב-1960. בשנים 1956-57 עבר השתלמות מקצועית בפריז אצל הבמאי זאן מארי סרו, שלאחריה חזר להבימה.

ב-1961 הופיע יחד עם יוסי בנאי ויונה עטרי במופע "יוסי-חזקי-יונה", שהציג מערכונים משולבים בשירים שהלחין סשה ארגוב.

בשנת 1962 עזב את הבימה. שנה מאוחר יותר הקים יחד עם יוסי בנאי וניסים אלוני את "תיאטרון העונות", במסגרתו הועלו מספר מהצגותיו של אלוני. בשנת 1968, כשנתיים לאחר סגירת תיאטרון העונות, הצטרף לתיאטרון הקאמרי, בו שיחק עד יומו האחרון. בנוסף שיחק חזקיהו גם בתיאטרון האהל ובתיאטרון חיפה.

חזקיהו נפטר בגיל 68 והותיר אחריו את אשתו יעל הלר חזקיהו, פסיכולוגית קלינית ואמנית, ואת בנו רמי חזקיהו, גם הוא שחקן תיאטרון. חזקיהו נקבר בבית העלמין קרית שאול בתל אביב. החל משנת 2000 מעניק התיאטרון הקאמרי מידי שנה פרס לשחקנים מצטיינים על שם אבנר חזקיהו.

תפקידים בולטים והצגות

בין תפקידיו הבולטים: דוד המלך בכתר בראש, שיילוק בהסוחר מוונציה, הדוד ואניה בהדוד ואניה, הבעל בצייד יצא לצוד בצד, בר מזל בהיער, סלדון בקולי קולות קלים, אצדק במעגל הגיר הקווקזי, סינג'ן בהצלצול האחרון, הדוכס במידה כנגד מידה, קומוי בקסטנר, נאט באני לא רפפורט (על תפקידו זה זכה בפרס ע"ש חנה רובינא), פפכץ בשיץ, המהר"ל בהגולם, ארגן בהחולה המדומה, טוביה בתפילה.

בנוסף שיחק בבגדי המלך והנסיכה האמריקאית (בתיאטרון העונות), ביקור הגברת הזקנה, יוליוס קיסר, תל אביב הקטנה, אדם הוא אדם, הרעב והצמא, נשף הגנבים, הארוך השמן והגוץ, המלכה והמורדים, אל תגעו בנוימן, גן הדובדבנים, אנריקו, מארה סאד הצלצול האחרון וריצ'רד השלישי.

סרטים בהם שיחק

איי לייק מייק (1961), אלדורדו, חבורה שכזאת, המניע לרצח, פורטונה (1966), ארבינקא, עליזה מזרחי, הגלולה (1968), "42:6" (1969, ביוגרפיה של דוד בן-גוריון), מרגו שלי (1969), תעלת בלאומילך, השוטר אזולאי, אני אוהב אותך רוזה (1972), שוד הטלפונים הגדול, אבו אל בנאת, הבית ברחוב שלוש, איש רחל, יהיה טוב סלומוניקו, הצילו את המציל, חגיגה לעיניים (1975) בלפר (1978), סופו של מילטון לוי, על חבל דק, סוף שבוע מטורף, אהבה גנובה, האינסטלטור (1987),ספור שמתחיל בלוויה של נחש שחור. חזקיהו הופיע בשנות ה-70 בסדרת הטלוויזיה הלימודית "הילדים משכונת חיים" בתפקיד לוי פקיד הדואר. בשנות ה-80, הופיע בסדרת הטלוויזיה "קרובים קרובים", בתפקיד מר גירשטיין, אבא של דורון, דייר המשנה של חנה (מרון). באחד הפרקים, אף חיזר אחרי חנה, וזו לא נענתה לו.

הנצחה

בנובמבר 2010נקבע לוח הנצחה על הבית שבו התגורר חזקיהו ברחוב סירקין 12 בתל אביב.

פרסים בהם זכה

אודות tipid1

אני בת 65גרושה עם 2 בנים בוגרים בעלת השכלה על תיכונית גרה ברמת גן בנעורי נדרתי נדר להנציח לדור הצעיר ולחזק שורשים ביהות ומסורת גדולנ אומה וההיסטוריה הישראלית וקלאסיקה ישראלית למען לא יישכח הדור הצעיר מאין צמח!
פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה