ציטוטי מאיר איראל

מאיר אריאל (2 במרץ 1942 – 18 ביולי 1999), משורר, פזמונאי, מלחין וזמר ישראלי.

מתוך שיריו

ירושלים של ברזל (1967)

ירושלים של ברזל

  • "ירושלים של ברזל, ושל עופרת ושל שכול, הלא לחומותייך קראתי דרור".
  • "ירושלים של זהב, ושל עופרת וחלום, לעד בין חומותיך ישכון שלום."

שירי חג ומועד ונופל (1978)

שיר כאב

  • "בסוף כל משפט שאתם אומרים בעברית יושב ערבי עם נרגילה, אפילו אם זה מתחיל בסיביר או בהוליווד עם הבה נגילה."
  • "היא ואני יוצאים כבר די הרבה זמן בעצם, איפה היא איפה פוליטיקה היא עוד בכלל מוצצת."
  • "טוב אני לא יכול להקיף אישה שלוש מאות שישים וחמש מעלות, תמיד נשאר לה סדק דרכו היא יכולה פתאום להתגלות."

תקווה

  • "הנה גבוהה ורזה היא, ופעם היא חץ פעם קשת."
  • "גופה הוא חלקת מכרזים, נפלאת גמישות בין קוויה, שכמה מהם מופרזים, כמו מספר מאהביה. תתארו לכם."

טרמינל לומינלט

  • "עת השתחררתי הרופאים המליצו לי ביקור חודשי בנמל התעופה. זה באמת עושה לי טוב לראות מטוס גדול ממריא דרך דמעה שקופה."
  • "הדלתות מנחשות אותי ונפתחות לי מעצמן. אני נכנס לאט עם הרבה טקס בישבן."

חבית הדגים

  • "טוב שאפשר את כל זה בכל זאת לגמור באישה."
  • "יש מחסומים שגם הזמן לא עובר."

ד"ר התחכמות

  • "אני לא מפחד למות אני רק מת מפחד."
  • "איך הייתי מאושר, חופשי בתוך הכלא."
  • "עם שתי נשים צריך לחיות: עם למה ומדוע."
  • "עם יד ביד כל חושך עד הוא חתיכה שחרחורת"
  • "כי לאו דווקא בגילופין הבן אדם פתאום נופל, אל תוך משחק החילופין בין העיקר והטפל."
  • "מי שיכול לספור כל חור שוכח את הרשת."

 

טיפש חכם

  • "על פני שולחנם עוברים שלובים אדם ותדמיתו ומחייכים למצלמה נסתרת, בדרך אל השירותים הם נפרדים אדם נכנס ותדמיתו נשארת."

אלבבו

  • לא שרתי זאת סתם, זהו שיר חינוכי. מחקנה, בנות, את החיוכים.את זה סיפורי אם תזכורנה תמיד שוב לא תשתמשנה בתאלידומיד ולא יהיו אולבבויז

…וגלוי עיניים (1984)

מחלק מוסר השכל

  • "לפיכך מוסר השכל: מי שנדפק פעם אחת, כבר לא יכול להיגמל מזה."

סינרומן

  • "בריון פעלולים לכל עלול. כל תעלול מוציא מהשרוול."

שיר תת מודע זמני

  • "ובהיפגש נשים עת ערב, עם ריח תבשילים עולה, מרפסת קיץ על חוד חרב, לאור ירח הפנינה שהוא דולה מתוך ענן הקונכייה".

לילה שקט עבר על כוחותינו בסואץ

  • "ירח שועלים מלא מרביץ בהיר את כל העיר, ההר, הים גזרת המגננה."
  • "'לך לך' שרים לי במצעד הפזמונים. הייתי טס, לא רק הולך מכאן כעת."

דאווין של שיר מחאה

  • "אז מה הדאווין של שירי מחאה? כל פעם חוזרים לאותה נקודה. מה שלא תעשה, המים יורדים."
  • "הרעד המתפנק של חיות הבר הקטנטנות המתרמזות מחולצתה הדקה. יכולתי לומר פשוט שדיה. לילה אחד, הם היו פשוט שדיה."

ירוקות (1988)

מדרש יונתי

  • "מה לך כל כך נמרץ שלוח להתגרד על הסכין? די כבר תן גם לסכין לנוח – כן, רד מהסכין."
  • "הזו גאולה? הזה כבודה? כגנב במחתרת יהודה?"
  • "יונתי שוב בחגווי הסלע מרטט הנץ מעל – ובסתר מדרגה לבלע נפער פי הנפתל"

נשל הנחש

  • "ואבא תמיד אומר: תעזבהו יום, יעזבך יומיים. העגלה נוסעת, אין עצור".

עברנו את פרעה (1990)

עברנו את פרעה

  • "עברנו את פרעה, נעבור גם את זה".
  • "ועכשיו אני תקוע בזמן החדיש, ולמען האמת אני די אדיש. המצב אמנם ביש, אך איני מרגיש. אין לי לב לכל החומר שהמרקע מגיש, ושלטון העם שוב יורד אל הכביש, ואני מתבזה."

נרקומן ציבור

  • "כמו שאתה מביט מגבוה עלי ככה גם אתה מתכופף להריח באחוריי. ספוג לח מכל מיני בוז והשפלה כמו נרקומן מועד אתה חוזר למזבלה היותר מצחינה מבין המזבלות, זו המזבלה הגדולה שנקראת בחירות. אתה הלחם של העם, אתה שעשועיו! בשביל עוד מנה שום דבר לא נחשב, אני יודע את זה מניסיוני כמכור. רק שיש ביננו הבדל ברור: הנזק שלי חל רק עלי – שלך על כל הציבור."

שיר הקומבינה

  • "כרבים וטובים לפני שניסו לעקוף את העונש הזה ש'בזיעת אפיך'."
  • "ביקשתי לחיות את חיי כבדרך אגב, תוך כדי התנועה בשטף הזרם, לקלוט ולפלוט אם אפשר בלי לתפוס את הגב, להירדם בפרדס – להתעורר בכרם."

זרעי קיץ (1993)

לא תתפוס אותי

  • "רשתות כבר פרסתי, מלכודות אין מספר, כצייד על משמר עד בוש התייבשתי – ואת לא תתפוס אותי, לא תתפוס אותי."

מים מתוקים

  • "אהובתי היא כמו ארץ מדבר. לא מתמסרת קל אם בכלל. להצגות שלי היא לא קהל. אפילו שרוצה אותי כבר, דוחה כל גינונים של מחזר. דווקא אז אני אוהב אותה יותר."

תקציר שירי החורף הבא

  • "זהו שיר בלי שם המתאר את האאוטיות המיידית של איניות כפייתית."
  • "והנה עולמי הנה ארצי הנה עירי הנה ביתי הנה אשתי וילדי, הנה גופי ואיברי, הנה נפשי וכשרונותי רוחי, עשתונותי, נשמה שלי, חיי. שם השיר: ואיפה אני בכל העסק הזה."
  • "והנה נחיל של אייטמים סלבריטים סמול טוק שוארים ביג פארט בלוארים, אגו סטריפרים בודי טריפרים במעוף מדרינק לדרינק".

רישומי פחם (1995)

הבן אדם אינו אלא

  • "הבן־אדם אינו אלא חתיכת בוץ מתוחכם. כיצד? מהו בוץ? עפר ספוג רטיבות. כך גם הבן־אדם."

ברנרד ולואיז (1997)

היכנסי כבר לאוטו וניסע

  • "הנה תסתכלי גם עלי רגע תראי חתיכת צדק, לא מי יודע מה, אולי רק עפר לרגליך, אבל גם כן צדק, של עפר לרגליך."

שואף לאפס

  • "דרך כלל אני שואף לאפס, זה אצלי חזק כמו עיקרון, קורא לזה עזבון האחז תפס."

לא יכול להוריד ממך את העיניים

  • "ושכבר נדמה לי שאני עולה על השביל שאלי גנך הסודי אותי יוביל, דוקא אז את מכה אותי בסנוורים בקסמי הפשטות של הדברים"

ברנרד ולואיז

  • "לואיז לא אוהבת שאומרים לה מה לעשות. לואיז אדם חופשי. מישהו תמיד אומר לך מה לעשות, לואיז. רק יש לך קצת חופש לבחור מי."

דלת אחורית

  • "אשה שבוגדת איתך בבעלה אפילו תבגוד בך עם בעלה."

מודה אני (2000)

מודה אני

  • "בלאט, חרש חרש, אט אט, טופפות, עתידות עתידות לקראתנו."
  • יהיה לנו טוב, טוב מטוב, טוב מאוד זה מתחיל כבר בבוקר בבוקר"

צרבת לזיכרון

  • "היום אני מבין מה זה להיות זכר, להיות זכר זה לזכור ולזכור ולזכור"

על ארץ מוותרים רק בלב (שיר סוכנות מס' 104)

  • "על ארץ מוותרים רק בלב, ארץ עוזבים רק בלב, ארץ שוכחים רק בלב, על ארץ מוותרים רק בלב. רק בלב"

צועק את שחסר לו

  • "אדם צועק את שחסר לו. לא חסר לו? לא צועק! אדם מפגין את שחסר לו. לא חסר לו? לא מפגין! אדם גונב את שחסר לו. לא חסר לו? לא גונב! אדם רודף את שחסר לו. לא חסר לו? לא רודף! אדם משלים את שחסר לו. לא חסר לו? לא משלים!"

צדק צדק תרדוף

  • "רודף צדק ג'ימי מנגן מפוחית ודין רודף שלום מקיש על פחית והם שרים איש את שלו."
  • "זורק דין שלום לג'ימי צדק 'אתה מודע לזה שצדק זה חרוז להדק?' יורק ג'ימי צדק לדין שלום 'ממש כמו ששלום זה חרוז לחלום'."
  • "אך הגיחוך של מרלון ברנדו מול הקנה של מרטין שין נשאר כמו שיא של גודל בשביל ג'ימי ודין."

שיר מים רבים

  • "זהו עצב של מים רבים. יבבה של אינסוף נעצר בחוף. יללה בצינורות, ותהום אל תהום גונח."

שירים נוספים

  • "מחפש בחושך שמץ לראותו, למקרה שיתקל פתע במותו." ~ הולך בטל
  • "תם השרב הגדול. השמש רד לים הכחול, ורוח חרישית מרגיעה פנים וצוואר, נחיריים ודם." ~ שלל שרב
  • "לא תצביעו בעדי – כי יהיה לכם טוב. בלי פצע, בלי מכאוב. הכל מול, הכל קרוב. בלי מיעוט, בלי רוב, ואף אחד לא מת ברחוב, ורק חושבים איך לאהוב, ואפילו אוהבים לחשוב, ויש הרבה על מה לכתוב, ויש מספיק זמן לשלם חוב." ~ נאום בחירות
  • "מעשה באחד ושמו מישו, כל היום התעטישו, אמרו לו: 'מישו קח טישו', ענה מישו: 'טישו זה לא issue', איזה איש הוא." ~ עכשיו להתאהב
  • "הגיע הזמן שכבר תוציאו את הלשון הארוכה שלכם מתרבות המערב" ~ בצהרי היום

מיוחס

  • "מה אתה חושב, שאני לא נורמלי להיות נורמלי?! איפה! אני לא נורמלי, ואני גם מציע לך להיות לא נורמלי." ~ הדשא של השכן
  • "קיץ זה שזיף, סתיו זה חריף, חורף בצריף, אביב מטריף" ~ מתוך מסע הבחירות של מאיר אריאל
  • "אולי תתרוממו לי מפה?!" ~ כלפי מפגינים מהקהילה ההומו־לסבית שהפגינו על דשא ביתו
  • "מה זה שלטון העם? יש דבר כזה בכלל? … שלטון העם? איפה? איפה יש דבר כזה עם שולט? עם תמיד נשלט! הלו, עם נשלט! לכל היותר הוא בוחר את מי שישלוט בו. אבל שלטון עם אין דבר כזה. גם דמוקרטיה זה לא בדיוק זה מה שזה, בחיי שלא" ~ הקדמה לצדק צדק תרדוף בהופעה אחרונה בבארבי
  • "אתם יודעים מה זה ערגונות? תשוקות שפיציות כאלה. כמו כיסופים, כמו געגועים" ~ משפט שהיה אומר מאיר בהופעותיו, בין השירים "זרעי קיץ" ו-"פלוגה בקו"
  • http://he.wikiquote.org/wiki/%D7%9E%D7%90%D7%99%D7%A8_%D7%90%D7%A8%D7%99%D7%90%D7%9C

אודות tipid1

אני בת 65גרושה עם 2 בנים בוגרים בעלת השכלה על תיכונית גרה ברמת גן בנעורי נדרתי נדר להנציח לדור הצעיר ולחזק שורשים ביהות ומסורת גדולנ אומה וההיסטוריה הישראלית וקלאסיקה ישראלית למען לא יישכח הדור הצעיר מאין צמח!
פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה