הפזמונאי חיים חפר הובא למנוחות בעין הוד

חיים חפר. צילום: יח"צ

אפי בן אברהם
עדכון אחרון: 17:52 , 19/09/2012

עשרות אמנים, חברים וחיילים הגיעו לבית העלמין כדי לחלוק כבוד אחרון לפיזמונאי חצן פרס ישראל חיים חפר, שנפטר אתמול בגיל 86. חבריו של חפר מהפלמ"ח שליוו אותו גם בשנים האחרונות לחייו נשאו דברים, ביניהם חיים גורי, שמבוגר בשנתיים מחפר: "כל האנשים שנאספו כאן ייסדו עולם ישראלי אוניברסלי"

בבית העלמין בעין הוד הובא הערב (ד') למנוחות הפיזמונאי חתן פרס ישראל חיים חפר, שהלך אתמול לעולמו בגיל 86. עשרות אמנים, חברים וחיילים הגיעו לבית העלמין כדי לחלוק לו כבוד. חברו, איש העסקים סטף ורטהיימר, אמר כי "לא סתם הוא כתב בשיר: 'אל תחכו למשיח, הוא לא יבוא, אתם המשיח, תתחילו לעבוד'. זה בעצם חיים חפר".

חברו של חפר, השחקן גברי בנאי, הביע זעם על כך שלא הגיע ללווייה אף נציג ממשלתי. "היה אכפת לו מהמדינה הזו, מעצבן אותי שאף אחד מהממשלה לא בא, אפילו לא שרת התרבות", תקף. איתן הבר, שהגיע גם הוא ללווייה, לא מתרגש.  "הוא כתב מאמרים בחרוזים כל שבוע והיה קטלני וארסי, במידה שמעבר למקובלת. האנשים שהוא תקף הם בדיוק אלה שלא באו לכאן. הוא לא היה משורר המחנה הלאומי אלא להיפך", הסביר. ממשרד התרבות נמסר בתגובה לביקורת כי השרה אינה נמצאת בארץ וכי מנכ"לית המשרד השתתפה בהלוויה.

חבריו של חפר מהפלמ"ח שליוו אותו גם בשנים האחרונות לחייו נשאו דברים, ביניהם חיים גורי, שמבוגר בשנתיים מחפר, וחיבר את אחד מהמנוני הפלמ"ח הנצחיים, "שיר הרעות". "כל האנשים שנאספו כאן ייסדו עולם ישראלי אוניברסלי שאהב את היצירה של חיים. היה לה מנעד כביר – מהומור ועד לשירי קינה", סיפר גורי, "הגעתי לפלמ"ח שנתיים לפני חיים חפר. לא תמיד פגישותינו היו תכופות מאז. כשנודע לי עד כמה מצבו חמור, ביקשתי לבקר אותו".

"לא מאמינה שאתה לא איתנו עוד"
בתו, מימי, אם נכדיו של חפר, ספדה לו גם היא: "לא מאמינה שאתה לא איתנו עוד. אנחנו כואבים את לכתך ומתגעגעים. האהבה שלך, הדאגה והאיכפתיות שלך מילאו את חיינו. זכיתי באבא נפלא, כל כך מיוחד, נכדיך זכו בסבא מקסים".

בשנת 1925 נולד חיים בן ליששכר ורבקה פיינר בפולין, כשהיה בן 11 עלה לארץ ובמחנות העולים פרסם את שיריו הראשונים. בשירותו בפלמ"ח הבריח חפר הנער מעפילים לישראל, וכתב שירים – "שושנה שושנה", "שיר הפינג'אן" ו"רותי" – כולם הפכו לנכסי צאן ברזל בתרבות הישראלית – תרבות שלאורך עשורים רבים הפזמונאי שירת וטיפח.

במלחמת העצמאות הקים חפר את להקת הזמר של הפלמ"ח, הצ'יזבטרון, ובשנות ה-60 יסד עם דן בן אמוץ את מועדון החמאם הסאטירי ביפו והשניים הפיקו את "רביעית מועדון התיאטרון" ו"שלישיית גשר הירקון" של אריק איינשטיין, בני אמדורסקי ויהורם גאון.

http://glz.co.il/NewsArticle.aspx?NewsId=113267

אודות tipid1

אני בת 65גרושה עם 2 בנים בוגרים בעלת השכלה על תיכונית גרה ברמת גן בנעורי נדרתי נדר להנציח לדור הצעיר ולחזק שורשים ביהות ומסורת גדולנ אומה וההיסטוריה הישראלית וקלאסיקה ישראלית למען לא יישכח הדור הצעיר מאין צמח!
פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה